| Lektor: | PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D. |
| Termín: | 12. 2. 2026 |
| Prezence: | 8:15 |
| Čas konání: | 8:30 – 12:30 (4 vyučovací hodiny) |
| Místo: | Dr. Martínka 1656/2, Ostrava Hrabůvka 700 30 |
| Určeno pro: | pedagogický pracovník |
| Výstup: | Osvědčení |
| Cena: | 1 460,- Kč |
| Registrace: | Registrační formulář |
Účastnický poplatek - platební údaje
Číslo účtu: 300665094/0300
Variabilní symbol: 1202
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.
Anotace
Kurz je navržen pro pedagogy, kteří chtějí prohloubit své znalosti v oblasti psychohygieny a psychosomatických vztahů.
Během čtyřhodinového setkání účastníci absolvují krátký teoretický úvod, který poskytne základní porozumění propojení mezi tělesnými projevy a psychickými krizemi. Dále si osvojí praktické techniky a cvičení zaměřené na zvládání stresu, podporu duševní pohody a prevenci syndromu vyhoření. Kurz nabízí prostor pro osobní reflexi a výměnu zkušeností, čímž pomáhá pedagogům efektivněji čelit výzvám každodenní praxe.
OBSAH PRAKTICKÉ ČÁSTI
- Relaxace a dechová cvičení: Účastníci se naučí techniky hlubokého dýchání a progresivní svalové relaxace, které pomáhají snižovat napětí a uvolňovat stres.
- Mindfulness a přítomný okamžik: Praktická cvičení zaměřená na rozvoj všímavosti, která pomáhají zvyšovat koncentraci a snižovat úzkost tím, že se pedagogové učí soustředit na přítomný okamžik.
- Tělesné cvičení a pohyb: Jednoduché pohybové aktivity, které podporují uvolnění těla a mysli, jako jsou jemné protahovací cviky nebo jóga.
- Vedená vizualizace: Cvičení zaměřená na využití představivosti k vytvoření pocitu klidu a pohody, která mohou být užitečná v náročných situacích.
- Techniky zvládání emocí: Strategie a cvičení pro rozpoznání, vyjádření a regulaci emocí, které pomáhají pedagogům lépe porozumět vlastním emocím a reagovat na ně efektivněji.
- Sdílení a reflexe: Prostor pro účastníky, aby sdíleli své zkušenosti, diskutovali o nově nabytých dovednostech a reflektovali, jak je mohou aplikovat ve své profesní praxi.
Praktická část je navržena tak, aby pedagogové mohli snadno začlenit tyto techniky do svého každodenního života a zlepšit tak svou schopnost zvládat stres, krizi a udržovat duševní pohodu.