| Lektor: | Mgr. Jiřina Bednářová |
| Termín: | 5. 3. 2026 |
| Prezence: | 8:45 |
| Čas konání: | 9:00 – 15:00 (8 vyučovacích hodin) |
| Místo: | Dr. Martínka 1656/2, Ostrava Hrabůvka 700 30 |
| Určeno pro: | pedagog MŠ |
| Výstup: | Osvědčení |
| Cena: | 1 560,- Kč |
| Registrace: | Registrační formulář |
Účastnický poplatek - platební údaje
Číslo účtu: 300665094/0300
Variabilní symbol: 0503
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.
Anotace
Seminář poskytuje pedagogům mateřských škol širší pohled na příčiny školního neprospěchu s důrazem na specifické poruchy učení. Nejde o konstatování problému, ale hledání řešení, včasné zahájení péče, posilování oslabených schopností a dovedností.
Cílem není snažit se o predikci poruch učení v oblasti čtení, psaní, počítání. Cílem je si pozvolnějšího vyzrávání či oslabení některých schopností a dovedností všimnout již v předškolním nebo v mladším školním věku a poskytnout dítěti dostatek podnětů vedoucích k posílení oslabených funkcí.
Přestože se může jevit, že problematika specifických poruch učení se týká pouze základní školy a dalšího vzdělávání, není tomu tak. Aby učitel mateřské školy rizika specifických poruch učení rozpoznal a mohl začít s oslabením pracovat, potřebuje základní znalost problematiky.
Obsah kurzu:
- Blok č. 1: UVEDENÍ DO KONTEXTU
- Blok č. 2: SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ, KLASIFIKACE A PROJEVY
- Blok č. 3: ZÁKLADY STIMULACE jednotlivých schopností a dovedností majících vliv na čtení psaní, počítání
- Blok č. 4: SYSTÉM PODPORY DÍTĚTE
Získané kompetence:
Kurz učitele mateřských škol vybaví takovou úrovní znalostí a dovedností, aby rozpoznali rizikové faktory rozvoje specifických poruch učení a zahájili včasnou stimulaci. Specifické poruchy učení jsou záležitostí celoživotní, avšak včasnou a kontinuální péčí lze míru potíží snížit.