Rizika školního neúspěchu dítěte v MŠ – Rizikové faktory sledované pedagogem (Mgr. Jiřina Bednářová) - Ostrava

Základní informace

Lektor:Mgr. Jiřina Bednářová
Termín:5. 3. 2026
Prezence:8:45
Čas konání:9:00 – 15:00 (8 vyučovacích hodin)
Místo:Dr. Martínka 1656/2, Ostrava Hrabůvka 700 30
Určeno pro:pedagog MŠ
Výstup:Osvědčení
Cena:1 560,- Kč
Registrace:Registrační formulář

Účastnický poplatek - platební údaje

Číslo účtu: 300665094/0300
Variabilní symbol: 0503
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.

Anotace

Seminář poskytuje pedagogům mateřských škol  širší pohled na příčiny školního neprospěchu s důrazem na specifické poruchy učení. Nejde o konstatování problému, ale hledání řešení, včasné zahájení péče, posilování oslabených schopností a dovedností.

Cílem není snažit se o predikci poruch učení v oblasti čtení, psaní, počítání. Cílem je si pozvolnějšího vyzrávání či oslabení některých schopností a dovedností všimnout již v předškolním nebo v mladším školním věku a poskytnout dítěti dostatek podnětů vedoucích k posílení oslabených funkcí. 

Přestože se může jevit, že problematika specifických poruch učení se týká pouze základní školy a dalšího vzdělávání, není tomu tak. Aby učitel mateřské školy rizika specifických poruch učení rozpoznal a mohl začít s oslabením pracovat, potřebuje základní znalost problematiky.

Obsah kurzu:

  • Blok č. 1: UVEDENÍ DO KONTEXTU
  • Blok č. 2: SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ, KLASIFIKACE A PROJEVY
  • Blok č. 3: ZÁKLADY STIMULACE jednotlivých schopností a dovedností majících vliv na čtení psaní, počítání
  • Blok č. 4: SYSTÉM PODPORY DÍTĚTE

Získané kompetence:

Kurz učitele mateřských škol vybaví takovou úrovní znalostí a dovedností, aby rozpoznali rizikové faktory rozvoje specifických poruch učení a zahájili včasnou stimulaci. Specifické poruchy učení jsou záležitostí celoživotní, avšak včasnou a kontinuální péčí lze míru potíží snížit.