Rozvoj grafomotoriky dětí předškolního věku (Mgr. Jiřina Bednářová) - Ostrava

Základní informace

Lektor:Mgr. Jiřina Bednářová
Termín:9. 2. 2026
Prezence:8:45
Čas konání:9:00 – 15:00 (8 vyučovacích hodin)
Místo:Dr. Martínka 1656/2, Ostrava Hrabůvka 700 30
Určeno pro:pedagog MŠ
Výstup:Osvědčení
Cena:1 580,- Kč
Registrace:Registrační formulář

Účastnický poplatek - platební údaje

Číslo účtu: 300665094/0300
Variabilní symbol: 0902
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.

Anotace

Cílem semináře je blíže seznámit pedagogy s problematikou vývoje a stimulace grafomotoriky od pedagogické diagnostiky jejího vývoje až po stimulační a reedukační programy zaměřené na rozvoj grafomotoriky.

Východiskem stimulace je seznámení s přirozeným vývojem dané oblasti a posléze řazení a třídění činností podle vývojových kritérií. Pedagogové budou seznámeni s materiály, které mohou tvořit základní vodítko při řazení a hledání dalších námětů činností v oblasti grafomotoriky. Nedílnou součástí je seznámení pedagogů s vlivem dané oblasti na získávání školních dovedností, zejména na zvládání psaní, na případné další potíže, které mohou vznikat vlivem oslabení v oblasti.

Obsah kurzu:

Blok č. 1:

  • Vliv psychických funkcí na vývoj grafomotoriky
  • Vývoj kresby v předškolním věku, vývojová stadia kresby
  • Možné příčiny grafomotorických obtíží, skupiny dětí ohrožené problémy v grafomotorice
  • Diagnostika grafomotorických obtíží z hlediska formálního provedení kresby

Blok č. 2:

  • Rozvoj jemné motoriky
  • Lateralita – vývoj laterality, diagnostika laterality
  • Pracovní návyky při psaní a možnosti jejich navození – sezení u kreslení a psaní, volba psacího náčiní, úchop psacího náčiní, postavení a uvolnění ruky při psaní; podpora formálního provedení kresby
  • Metodika kreslení a psaní levou a pravou rukou

Blok č. 3:

  • Uvolňovací a rozcvičovací cviky
  • Grafomotorická cvičení podle vývojové úrovně kresby dítěte, řazení grafomotorických prvků podle vývojových posloupností a aktuálních možností dítěte
  • Možnosti navození jednotlivých grafomotorických prvků
  • Příprava na písmo