| Lektor: | Mgr. Jiřina Bednářová |
| Termín: | 10. 2. 2026 |
| Prezence: | 8:45 |
| Čas konání: | 9:00 – 15:00 (8 vyučovacích hodin) |
| Místo: | Dr. Martínka 1656/2, Ostrava Hrabůvka 700 30 |
| Určeno pro: | pedagog MŠ |
| Výstup: | Osvědčení |
| Cena: | 1 580,- Kč |
| Registrace: | Registrační formulář |
Účastnický poplatek - platební údaje
Číslo účtu: 300665094/0300
Variabilní symbol: 1002
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.
Anotace
Setkání je určeno pro pedagogické pracovníky (učitele MŠ, učitele 1. stupně ZŠ, speciální pedagogy, pedagogické pracovníky školních poradenských pracovišť, učitele speciálních škol, výchovné poradce, asistenty pedagoga, psychology).
Cílem programu je blíže seznámit pedagogy mateřských a základních škol s jednotlivými rovinami vývoje dítěte, které je vhodné sledovat před zahájením školní docházky a při zápisu do školy. Seznamuje s jednotlivými fázemi vývoje předškolního dítěte, s diagnostikou dílčích funkcí jako východiskem stimulace a vytvořením podmínek, které dítě potřebuje při zahájení školní docházky.
Seminář odpovídá na následující otázky:
- Jak můžeme ovlivnit připravenost dítěte na školu?
- Jak si v MŠ ověřit školní připravenost dítěte?
- Jak můžeme předcházet neúspěchu v oblasti čtení, psaní, matematiky na začátku školní docházky?
- Co může být důvodem selhávání dítěte v začátku školní docházky?
Témata
- Školní zralost, školní připravenost
- Zápis do školy, odklad školní docházky – legislativní zakotvení
- Jednotlivé roviny vývoje dítěte vhodné ke sledování při zápisu do ZŠ, depistáž v mateřské škole.
- Tělesný vývoj a zdravotní stav
- Duševní práceschopnost – motivace, pozornost, vůle
- Sociální zralost
Témata okrajově
Řeč, Zraková diferenciace, Prostorová orientace, Orientace v čase, Matematické představy, Fonologické uvědomování (diferenciace, analýza, syntéza), Grafomotorika – posouzení úrovně kresby, pracovních návyků, Nastínění možností následné intervence, stimulace oslabených funkcí.