Potřeby dítěte v předškolním věku a sebepéče pedagoga v MŠ – Psychohygiena pedagoga (PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.) - Ostrava

Základní informace

Lektor:PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.
Termín:9. 4. 2026
Prezence:8:15
Čas konání:8:30 – 12:30 (4 vyučovací hodiny)
Místo:Dr. Martínka 1656/2, Ostrava Hrabůvka 700 30
Určeno pro:pedagogický pracovník
Výstup:Osvědčení
Cena:1 450,- Kč
Registrace:Registrační formulář

Účastnický poplatek - platební údaje

Číslo účtu: 300665094/0300
Variabilní symbol: 090403
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.

Anotace

Seminář má dvojí obsahový charakter a to z důvodu – Při péči  a vzdělávání dětí by pedagog neměl zapomínat na SEBE.

  • Potřeby dítěte v předškolním věku
  • Sebepéče pedagoga v MŠ

Obsahově se zaměříme na potřeby dítěte v předškolním věku – v rodinném i školním prostředí.

Nabídneme konkrétní pedagogické intervence a strategie, které by mohly pomoci dětem cítit se ve škole bezpečně – podpora, motivace.

Ve druhé části setkání se pozornost přesune k dospělým – pedagogům samotným. Účastníci se seznámí s teorií sebepéče – co to znamená pečovat o své fyzické, emocionální i profesní potřeby, a proč je to nezbytné pro dlouhodobý úspěch a prevenci vyhoření v náročné profesi učitele. Součástí bude i prostor pro sdílení a zodpovězení otázek.

Setkání nabídne konkrétní praktická cvičení, která účastníci budou moci ihned vyzkoušet – například dechová cvičení, mindfulness techniky či jednoduché relaxační postupy. Tyto aktivity mají pomoci zklidnit mysl, odbourat stres a nastavit si vlastní plán sebepéče, který bude odpovídat individuálním potřebám každého pedagoga.

Cílem setkání je posílit schopnost pedagogů vnímat a chápat základní psychologické potřeby dětí ve školním prostředí a zároveň zvýšit jejich povědomí o důležitosti péče o vlastní potřeby.

Účastníci si osvojí praktické nástroje pro podporu dětí s respektem k jejich individuálním potřebám a zároveň vybudovat u nich návyky sebepéče, které přispějí k jejich profesní pohodě, odolnosti a prevenci vyhoření. Výsledkem je prohloubení pedagogické empatie a vytvoření konkrétních kroků pro lepší fungování jak pedagoga, tak celé školní třídy.